Стратегії розвитку Рубанівської ОТГ на період до 2027 року
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії сільської ради
05.08.2020 № 798
Стратегія розвитку Рубанівської
об’єднаної територіальної громади на
період до 2027 року
Рубанівка 2020 рік
Зміст:
Вітальне слово селещного голови.................................................. 3
2. МЕТОДОЛОГІЯ ТА ОПИС ПРОЦЕСУ РОБОТИ.................................. 0
3. КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА ГРОМАДИ.......................................... 0
4. ГОЛОВНІ ЧИННИКИ СТРАТЕГІЧНОГО ВИБОРУ.............................. 0
4.1. Сценарії розвитку Рубанівської громади.............................................. 0
4.2. Стратегічне бачення розвитку Рубанівської громади......................... 0
4.3. SWOT-аналіз Рубанівської громади...................................................... 0
4.4. SWOT-матриця Рубанівської громади.................................................. 0
4.5. Порівняльні переваги, виклики і ризики Рубанівської громади.......... 0
5. СТРАТЕГІЧНІ, ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ............................. 0
Стратегічна ціль 1. Розвиток виробничого потенціалу.. 0
Операційна ціль 1.1. Розвиток кооперації.................................................... 0
Операційна ціль 1.2. Сворення умов для розвитку промисловості.......... 0
Операційна ціль 1.3. Підтримка самозайнятості та бізнесу...................... 0
Операційна ціль 2.1 Інфраструктурний розвиток територій....................... 0
Операційна ціль 2.2. Соціальний захист населення................................... 0
Стратегічна ціль 3. Людський розвиток.................................... 0
Операційна ціль 3.1.формування середовища згуртованості і довіри..... 0
Операційна ціль3.2. Розвиток сфери культури, спорту і дозвілля
Операційна ціль 3.3. Якісна освіта та медицина........................................ 0
Вітальне слово голови Рубанівської сільської об’єднаної територіальної громади
Шановні мешканці Рубанівської громади! Дорогі земляки!
Розроблення Стратегії розвитку Рубанівської сільської об’єднаної територіальної громади припало на дуже важливий для органів місцевого самоврядування час, коли реформа децентралізації знаходиться у завершальній фазі: до об’єднаних територіальних громад передається цілий ряд компетенцій від державних інституцій, проходить реорганізація функціонування різних сфер діяльності громад.
Саме тому, в умовах децентралізації та добровільного об’єднання дуже важливо правильно визначити стратегічні цілі розвитку громади, визначити ті завдання, реалізація яких покращить якість життя її мешканців.
На основі напрацьованої Стратегії розвитку, раціонально використовуючи існуючий ресурсний потенціал, інвестиції при активній підтримці місцевих суб’єктів господарювання та громадськості, планується забезпечити формування належної соціальної та інженерної інфраструктури громади, створити комфортні умови для проживання праці та відпочинку.
Підготовка Стратегії розвитку відбувалась за участю представників від обох адміністративних одиниць, які увійшли до складу Рубанівської об’єднаної територіальної громади, депутатів, представників місцевих підприємств, приватних підприємців, активістів та фахівців. Я усім вам вдячний , хто долучався до підготовки цього важливого документу.
Разом з тим наголошу, що Стратегія розвитку Рубанівської об’єднаної територіальної громади є живим документом, до якого можуть і повинні вноситись зміни, що виникають із розвитком суспільства та змінами економічного та політичного клімату в країні.
Стратегія – один із інструментів залучення ресурсів для розвитку. Його наявність – одна з ключових умов надання громаді ґрантів (насамперед – міжнародних), та залучення інвестицій. Стратегія визначає цілі та пріоритети розвитку Рубанівської громади до 2027 року включно, завдання, проекти спрямовані на структурні зміни в економіці та соціальній сфері, покрокового розв`язання наявних проблем. Принциповими розділами Стратегії є обґрунтування стратегічного бачення, результати SWOT-аналізу, SWOT-матриця, визначення стратегічних та операційних цілей сталого розвитку, завдань, визначення індикаторів, узгодження з обласною стратегією, впровадження та система моніторингу. Рубанівська громада – це насамперед спільнота людей, яка прагне визначати собі цілі, діяльність і методи їх реалізації, аби досягнути свого бачення майбутнього. Ми, мешканці Рубанівської громади, прагнемо творити доброзичливий та безпечний публічний простір у поєднанні з покращенням якості умов життя та можливостей розвитку. Нехай цей документ дозволить всім наблизити можливості, які створює наша громада, а також запросить до інвестування у громаду та пов`язання з нею своїх життєвих доль.
Бажаю усім нам наполегливості у розвитку та зміцненні нашої громади.
1.ВСТУП
Відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» територіальна громада повинна забезпечити виконання політичної, економічної, соціально - культурної та екологічної функцій. Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади розроблено чіткий план дій – Стратегію розвитку Рубанівської об’єднаної територіальної громади до 2027 року (далі – Стратегія).
Законодавчим підґрунтям розроблення Стратегії є: Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»,Указ Президента України «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку до 2020 року», Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів», Стратегія розвитку Херсонської області та іншим нормативно-правовим актам України.
В основу Стратегії покладено концепцію сталого розвитку, яка передбачає гармонійний розвиток економічної, соціальної та екологічної складових громади. Стратегія відповідає пріоритетам державної регіональної політики: підвищення рівня конкурентоспроможності регіонів та ефективне управління у сфері регіонального розвитку.
Разом з тим, хронологічні межі Стратегії визначено до 2027 року з огляду на 7-річні цикли планування та бюджетного фінансування Європейського Союзу та Стратегії «Європа – 2021» (стратегії соціально-економічного розвитку Європейського Союзу на період до 2021 року). Процес розробки Стратегії включав послідовність поєднання методів та заходів з залученням громади, який засновується на принципах відкритості, взаємної відповідальності, спільної діяльності та вироблення узгоджених рішень. Впровадження Стратегії завершується на рівні конкретних проектів, з визначеною вартістю всіх проектів, зорієнтованих на конкретні вимірювані результати та користь для територіальної громади.
Головною метою Стратегії є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання добробуту населення.
Стратегія ґрунтується на аналізі поточної економічної ситуації, актуальних проблем соціально - економічного розвитку, пріоритетів, а також припущеннях, що враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників і ризиків, та визначає оперативні цілі і заходи економічної та соціальної політики , критерії ефективності її реалізації. Основною метою Стратегії є загальне підвищення суспільного добробуту населення, вона є основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до визначених цілей і завдань. Реалізацію заходів буде забезпечено за наявності фінансування коштів з Державного, обласного, районного та селищного бюджетів, коштів підприємств, фінансових організацій та інвесторів, інших джерел, не заборонених законодавством України.
- МЕТОДОЛОГІЯ ТА ОПИС ПРОЦЕСУ РОБОТИ
-
-
-
-
- стратегічного плану відбувалася у відповідності до методології, запропонованої Проектом Європейського Союзу «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні». Методологія розглядає сталість (сталий розвиток) і соціальну інтеграцію як основні принципи місцевого розвитку – як це викладено в таблиці.
-
-
-
Принципи місцевого розвитку
Відповідальне управління навколишнім середовищем та раціональним використанням природних ресурсів |
Здорова і справедлива громада |
|
|
Стала економіка |
Практика належного управління |
|
|
Процес стратегічного планування здійснювався Робочою групою з розробки Стратегії розвитку Рубанівської сільської ради (об’єднаної територіальної громади) за підтримки Херсонського регіонального офісу програми U-LEAD з Європою. Однією з основних складових процесу планування є обов’язкова участь у ньому усіх активних та зацікавлених представників громади. Залучення широкого кола громадян до творення стратегічного плану розвитку ОТГ дозволяє знайти прийнятні шляхи усунення проблем громади, забезпечити налагодження діалогу між громадськістю та владою. Розпорядженням від 02.03.2020 року № 13 «Про затвердження Положення та складу робочої групи з розробки Стратегії розвитку Рубанівської сільської ради (об’єднаної територіальної громади) на період до 2027 року» була сформована Робоча група по розробці Стратегії. Методичне забезпечення, експертний аналіз даних і результатів досліджень, надання консультаційних послуг з питань стратегічного планування забезпечувала радниця з питань регіонального розвитку Херсонського регіонального офісу програми U-LEAD з Європою Олександра Фадєєва .
Учасники Робочої групи з підготовки Стратегії
Лозіцький Олександр Вікторович |
Заступник сільського голови – голова робочої групи |
Генералова Наталя Володимирівна |
Спеціаліст з економічного розвитку торгівлі та інвестицій. |
Воловоденко Тетяна Володимирівна |
Інспектор у справах сімї, дітей та молоді. Заступник голови робочої групи. |
Макара Тетяна Степанівна |
Головний бухгалтер Рубанівської сільської ради |
Загной Любов Олексіївна |
Директор ЯС «Рукавичка» |
Місевич Людмила Іванівна |
Секретар Демидівської сільської ради |
Стельмах Лариса Володимирівна |
Головний Бухгалтер Демидівської сільської ради |
Сеньків Микола Степанович |
Підприємець |
Стасенко Валентина Іванівна |
Директор Опорного Комунального навчального закладу |
Павлов Олександ Георгійович |
Завідувач Рубанівської лікарської амбулаторії. |
Новак Володимир Миколайович |
Голова Демидівської сільської ради |
Рогінська Світлана Мухамедівна |
Директор Рубанівського СБК |
Дурнева Катерина Миколаївна |
Депутат Рубанівської сільської ради |
Мордик Людмила Вікторівна |
Депутат Рубанівської сільської ради |
Костів Надія Григорівна |
Депутат Рубанівської сільської ради |
Кудінов Олександр Миколайович |
Фермер, Пенсіонер. |
Сапронова Ніна Михайлівна |
Голова Правління СВК «Шлях Волі» |
Пагуба Віктор Степанович |
Директор ТОВ «Жовтневе» |
Яровий Юрій Олександрович |
Директор СП «Рубанівське ТОВ» |
Голов Юрій Миколайович |
Директор СТОВ «Південне» |
Фадєєва Олександра Володимирівна |
Координатор Робочої групи, експерт з регіонального розвитку програми «U- LEAD з Європою» Херсонського регіонального офісу програми |
До складу Робочої групи ввійшли депутати, працівники апарату Рубанівської сільської ради, представники Демидівської сільської ради, приватні підприємці, представники закладів освіти та охорони здоров’я, громадські активісти.
Створений разом з громадою стратегічний план спрямовується на покращення стандартів життя, зміцнення місцевої демократії, виховання суспільно-активних громадян – патріотів своєї громади. Розроблена таким чином стратегія відображає інтереси усіх громадян.
Етапи розроблення Стратегії:
04 березня 2020 року в приміщенні Рубанівської сільської ради відбулося перше засідання представників Робочої групи, під час якого були проведені:
- ознайомлення з методологією стратегічного планування;
- затверджено план заходів з розробки Стратегії;
- організація процесу збору даних (анкетування мешканців громади та представників бізнесу, проведення соціально - економічного аналізу)
14 квітня 2020 року відбулося друге засідання Робочої групи, під час якого були проведені:
- презентовано соціально-економічний аналіз громади;
- представлено результати анкетування(проведення у квітні - травні 2019 року опитування 210 мешканців та 10 представників бізнесу);
- формулювання та обговорення прогнозів і сценаріїв розвитку громади;
- спільно напрацьовано бачення розвитку громади;
- ідентифікація факторів SWOT-аналізу
23 квітня 2020 року відбулося третє засідання представників Робочої групи, під час якого були проведені:
- презентовано розроблений проект SWOT-матриці та базові аналітичні висновки щодо порівняльних переваг, викликів та ризиків розвитку Рубанівської громади;
- визначення стратегічних, операційних цілей та завдань Стратегії;
- оголошено початок збору проектних ідей від жителів громади, які відповідають завданням Стратегії.
05 травня 2020 року відбулося четверте засідання представників Робочої групи, під час якого були проведені:
- презентовано проектні ідеї від жителів громади, які відповідають завданням Стратегії;
- напрацьовано критерії оцінки проектів місцевого розвитку;
- визначено відповідальних осіб.
Упродовж березня - червня 2020 року відбувалася підготовка технічних завдань на проекти розвитку, які відповідають завданням Стратегії. Усього за цей період населенням, представниками місцевого самоврядування, бізнесу, громадських організацій було підготовлено 16 ідей.
Схематично процес стратегічного планування можна представити у вигляді декількох послідовних кроків: