Чи потрібна печатка для ФОП
Чи потрібна печатка для ФОП
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичною особою – підприємцем.
Так, особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, визначені статтею 128 Господарського кодексу України. Положення цієї статті не містять вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.
Законом України від 15.04.2014 № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», який набрав чинності 30.10.2014, внесені зміни до низки кодексів та законів України, спрямовані, зокрема, на перехід до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права.
Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки.
Водночас відповідно до норм Податкового кодексу України, зокрема, п. 48.3 ст. 48, форми документів, які подаються до контролюючого органу (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису ФОП або посадових осіб юридичної особи печаткою за її наявності.
Отже, питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності.
Заповнення реквізитів «Призначення платежу» платіжного доручення при сплаті податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску
Кожен громадянин сплачує податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законодавством. При цьому платник самостійне обчислює, декларує та сплачує суми податків та зборів у порядку та строки, визначені Податковим кодексом України.
Під час сплати податкових зобов’язань до бюджету необхідно чітко дотримуватись вимог наказу МФУ від 24.07.2015 № 666 (зі змінами) «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на не бюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок» (далі – Порядок).
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звертає увагу, що за правильність заповнення реквізитів в платіжних документах відповідальність несе платник податків, а не банківська установа, тому слід бути уважними. Неправильне заповнення платіжного документа призводить до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету.
У разі сплати податкового боргу або заборгованості з єдиного внеску (ЄВ), під час заповнення банківських розрахункових документів у реквізитах у полі «Призначення платежу», платники податків мають зазначати код виду сплати «140» - надходження до бюджету у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки.
Зокрема, згідно з п. 1 Порядку реквізит «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
- поле №1 – друкується службовий код (знак) «*»;
- поле №2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («140» – надходження до бюджету у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки);
- поле №3 – друкується розділовий знак «;» та податковий номер платника податків;
- поле №4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі (бажано вказувати в цьому полі контактний (мобільний) телефон для оперативного вирішення питань, які можуть виникати в процесі зарахування платежів);
- у полі №5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
- у полі №6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
- у полі №7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.
Приклад заповнення поля «Призначення платежу» у разі якщо платник має податковий борг зі сплати податків/зборів: *;140;12345678;погашення податкового боргу з єдиного внеску (або податку на прибуток, земельного податку, єдиного податку тощо).
Про наявність чи відсутність податкового боргу платники податків також можуть дізнатись скориставшись власним Електронним кабінетом в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога». Вхід до кабінету здійснюється за адресою https://cabinet.tax.gov.ua.
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі наголошує, що самостійна та своєчасна сплата узгоджених грошових зобов’язань дозволить уникнути застосування заходів примусового стягнення боргів, збереже платників податків від застосування фінансових санкцій (пені, штрафів), передбачених нормами Податкового кодексу України. До того ж дотримання податкової дисципліни та сумлінне ставлення платників до питання сплати податків формує позитивний імідж суб’єкта господарювання перед його бізнес – партнерами.
Де можна переглянути інформацію про види діяльності підприємця
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідає на питання платників податків щодо перегляду інформації про види діяльності (КВЕД) платника податків.
Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) – це єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Відомості, які містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата.
Відомості, що містяться в ЄДР, надаються у вигляді безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг до відомостей з ЄДР, які актуальні на момент запиту, зокрема, про види діяльності.
Розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, на офіційному вебсайті якого за адресою (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search) здійснюється безплатний пошук відомостей у ЄДР (по фізичній особі – підприємцю, юридичній особі, відокремленому підрозділу юридичної особи) та перегляд інформації про види діяльності (КВЕД) платника податків.
Детальніше – у розділі 135.02 загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу за посиланням https://zir.tax.gov.ua.
Що таке торгівля у розстрочку?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків.
Відповідно до ст. 14 п. 1 п.п. 249 Податкового кодексу України торгівля у розстрочку - господарська операція, яка передбачає продаж резидентом або нерезидентом товарів фізичним чи юридичним особам на умовах розстрочення кінцевого розрахунку, на визначений строк та під процент.
Торгівля у розстрочку передбачає передачу товарів у розпорядження покупця в момент здійснення першого внеску (завдатку) з передачею права власності на такі товари після кінцевого розрахунку.
Увага! Питання дня: одноразове декларування
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: "Що є базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у разі, якщо фізична особа є власником коштовного годинника та дороговартісної зброї?"
Детально ознайомитись з інформацією щодо відповіді на питання можна за посиланням: https://bit.ly/39jIQYr.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Пресслужба Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі